On Stage - In Studio -julkaisu
AGENTS & Vesa Haaja
Cd+dvd "ON STAGE / IN STUDIO"
Single "MOODY RIVER"

Jos olet nähnyt Agentsin livenä, ymmärrät, miksi bändiä verrataan rock-yhtyeisiin eikä iskelmäorkestereihin. Jos et ole, nyt keskiviikkona 13.06 julkaistava paketti kertoo sinulle kaiken olennaisen. Agents on kova. Agents & Vesa Haaja on hyytävän kova.

"On Stage / In Studio" -julkaisu sisältää cd:n ja dvd:n. Molemmista löytyvät osuudet:
1) BEAT BOX (live): "Olet rakkain" ja "Salainen rakkaus".
2) ON STAGE (live): "Moody River", "Secret Agent Man", "Don’t Go", "Vain yksin me kaksi", "Ei aikaakaan", "Kello käy", "Paratiisi", "Yksi ainoa ikkuna" (instr.). Dvd:llä näiden lisäksi "San Francisco", "Wham" (instr.) ja "Move It".
3) IN STUDIO: "Apache" (instr.), "Maybellene / Memphis" "Tennessee", "Yksi vain ei koskaan tuu", "Se ohi menee ajallaan", "Jezebel" ja "Spin Out".
4) Lisäksi cd:llä SINGLET 2012 –osuudessa kaksi uutta biisiä, keväällä radioissa soinut ensisingle "Ikäväni" ja "Kunhan palaan takaisin".
Dvd:llä viimeisenä osuutena 17.55 min pitkä Agents & Vesa Haaja –DOKUMENTTI. Katso "On Stage / In Studio" -teaser http://www.youtube.com/watch?v=iXW1L4PjL_A

Pekka Laineen toimittamassa dokumentissa Esa Pulliainen kertoo kuivan humoristiseen tyyliinsä Agentsin peruskivistä mm. soundista, laitteista, levytettävistä biiseistä, esikuvista, äänittämisestä ja Agents-kompista. Tyylinäytteet:
“Ku näi monta vuotta on bändi ollu kasassa ni se resepti alkaa olee jo aika kiveen hakattu ja aika selvä yleisölle, mikä aiheuttaa sen ilmiön, että meiän oma liikkuvara pienenee aika paljon. Meilt oletetaa tietynlaist esiintymist, tietynlaist musiikkii, tietynlaist olemusta. Agentsit on semmosii viimesii mohikaaneja. Se on se joku tietty liekki, mitä me vaalitaan”.
“Se mikä sopi Gene Vincentille, sopii hyvin myös Veskulle.” Esa viittaa analogiseen äänitystapaan.
“Musta tuntuu, että isoin vaikuttaja siinä on tietynlainen pehmeys. Yleissointi halutaan tällaseks villasukka-maiseks.”
Esa Agents-soundista.

SINGLE "MOODY RIVER"

Pääosa "On Stage / In Studio" –julkaisun materiaalista on liveä. Tästä syystä toiseksi singleksi päätettiin valita On Stage -osuuden avauskappale "Moody River". Yleisön rytmikkäät taputukset biisin alussa nostavat tunnelman heti kattoon. Vain alussa kuuluvista aplodeista tajuaa taltioinnin olevan live, muuten sitä ei välttämättä edes huomaa. Vesa kertoo: “Moody River on varmaan ensimmäinen biisi, mitä aloimme harjoitella tällä uudella kokoonpanolla.” Uudella kokoonpanolla Haaja tarkoittaa yhtyettä vuodesta 2008 lähtien eli Esa Pulliainen kitara, Kai Pulliainen basso, Heikki Sandrén rummut, Juho Hurskainen saksofoni ja Vesa Haaja laulu. Esan mukaan "Moody River" on kuulunut Agents-ohjelmistoon aina: “Se oli mukana jo Raulin aikaan, sitä on laulanut myös Topi ja Jorkka.” Tuttu biisi Agents-yleisölle siis. Vesan kanssa tehty liveveto toimii kuin juna – Agents-merkkinen. Kuuntele itse www.ratasmusic.fi => jukebox. Single julkaistaan vain digitaalisesti 11.06.12.

AGENTS & VESA HAAJA KEIKALLA

Ennen juhannusta bändi pe 15.06 Rantasalmella, la 16.06 Kangasniemellä, la 23.06 Leppävirralla ja pe 29.06 Rovaniemellä. Lisäksi Vesan yhtyeistä Whistle Bait esiintyy 14.6 Englannissa 16th Rockabilly Rave – festivaaleilla.
Lisää tietoa: www.agents.fi ja epäviralliset sivut www.agents-sivut.com.
Tiedotus ja haastattelut: Mia Salo 040-5851158, mia.salo@noologos.fi
Levy-yhtiö ja kuvat: www.ratasmusic.fi, www.ratasmusic.fi/15